برای چاپ بارکد بر روی بسته بندی محصول به نکات زیر توجه کنید:

فرض اول : آیا عددی که در اختیار شماست ۱۳ رقمی بوده و با سه رقم اول ۶۲۶ شروع می شود؟ اگر اینطور است شما کد بین المللی GTIN را در اختیار دارید، این کد قابلیت آنرا دارد که با استفاده از استاندارد EAN13 در نرم افزار های بارکدساز به بارکد بین المللی GTIN تبدیل شده و در فروشگاه های زنجیره ای قیمت را در سیستم بازیابی کند.

برای این کار در بخش بارکدساز نرم افزارهای طراحی مانند CorelDraw اعداد را از چپ به راست بدون عدد ۱۳هم وارد نموده و استاندارد EAN13 را فعال نمایید، در این حالت تصویر بارکد نمایان شده و ابعاد آن قابل تغییرمی باشد ضمن اینکه عدد ۱۳ هم خودش نمایان می شود.

لازم به ذکر است که صدور بارکد بین المللی GTIN توسط سازمان جهانی GS1 مدیریت می شود.

فرض دوم : اگر شناسه ای که در اختیار دارید ۱۶ رقمی است و از نمایندگان مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران دریافت نموده اید پس این عدد ایران کد نام دارد و برای مدیریت زنجیره تامین کالا در کشور استفاده می شود. برای تبدیل این عدد به نوارهای میله ای یا همان بارکد از استاندارد Code128 استفاده نمائید.

این استاندارد قابلیت تبدیل اعداد و حروف را به بارکد داراست

 

 

نکات مهم در چاپ این بارکدها عبارت اند:

تناسب ابعاد بارکد را برهم نزنید و بارکد را بر روی سطوح قوس دار به صورتی چاپ کنید که اشعه لیزر درستگاه بارکدخوان با تابش بر روی یک سطح صاف بتواند با حداکثر دقت عملیات خواندن را انجام دهد.

 

 

جهت دریافت راهنمایی با شماره ۰۹۱۲۷۱۳۴۴۹۴ آقای فتاحی تماس حاصل فرمائید

 

[tlg_alert](این برگه مدام در حال بروزرسانی می باشد – لذا آدرس این برگه ذخریه نموده و همواره به آن مراجعه نمائید)[/tlg_alert]
پیمایش به بالا